سیستم جامع خدمات مشترکین و لوازم اندازه گیری نسخه 2

طرح جامع خدمات مشترکین مجموعه ای از نرم افرارهای پویا و مرتبط در حوزه خدمات مشترکین و لوازم اندازه­ گیری شرکت­های  توزیع نیروی برق می باشد. این طرح با پوشش سیستم های مرتبط و تعریف فرآیندهای خدماتی قابل ارایه به مراجعین، باعث سهولت و افزایش کیفیت خدمت رسانی به مراجعین می گردد. این مجموعه شامل سیستم های زیر می باشد که هر یک بصورت مستقل قابل ارایه می­باشد:

  • محاسبه و صدور صورتحساب – بیلینگ
  • مامورین قرائت – مامورین تشخیص
  • وصول مطالبات
  • مغایرت گیری مالی (برای تمامی حساب ها)
  • واگذاری-فروش انشعاب و خدمات پس از فروش (شامل برق­های دایم و موقت)
  • مدیریت خدمات لوازم اندازه­گیری
  • مدیریت تست کنتور
  • مدیریت آزمایشگاه کنتور
  • بر آورد مصرف (شامل برق­های فاقد اشتراک و دارای اشتراک)
  • بایگانی الکترونیکی
  • پورتال خدمات الکترونیکی
  • بازدید از محل با تبلت یا موبایل(تحت اندروید)
  • نصب کنتور با تبلت یا موبایل(تحت اندروید)
  • مامورین قرائت با تبلت یا موبایل(تحت اندروید)

علاوه بر پوشش تمامی نیازهای بدیهی مورد انتظار درخصوص سیستم جامع مشترکین، ویژگی­هایی که به عنوان انتظارات روز مدیران و کارشناسان قابل ذکر است به شرح زیر می­باشد:

  • ایجاد امکانات و بستر مناسب جهت غیر حضوری نمودن خدمات
    1. ارسال و دریافت پیامک
    2. پذیرش از طریق دفاتر خدمات دولت الکترونیک
    3. پذیرش تلفنی
    4. سایت خدمات مشترکین*
  • حذف کاغذ
    1. نرم افزار تحت اندروید بازدید از محل
    2. نرم افزار تحت اندروید نصب کنتور
  • فرآیند محور
    1. کارتابل اختصاصی کارها بر اساس نقش سازمانی
    2. اعمال زمان استاندارد برای کنترل و نظارت بر عملکرد پرسنل، واحد، امور و ....
    3. تفکیک زمان طی شده برای شرکت یا متقاضی
  • ارتباط با سایر سیستم ها
    1. دریافت لحظه ای وصولی واگذاری و پس از فروش
    2. آماده بودن وب سرویس­ها و مستندات مربوطه برای ارسال و دریافت اطلاعات با سایر سیستم های شرکت توزیع نیروی برق
  • امنیت بالا
    1. معماری سه لایه MVC
    2. اخذ گواهینامه امنیت
    3. استفاده از سیستم تشخیص اثر انگشت جهت هویت سنجی کاربران
    4. ثبت عملکرد کاربران در سیستم
  • داشبورد مدیریتی
  • گزارش گیری
    1. وجود گزارش­های متنوع
    2. گزارش ساز
  • جامعیت
    1. پوشش کلیه عملیات حوزه خدمات مشترکین در قالب سیستم های ذکر شده
    2. پوشش تمامی خدمات بصورت فرآیندی
    3. پوشش تمامی مراحل یک خدمت حتی مراحلی که در سایر واحدهای غیر خدمات مشترکین هستند
  • استفاده از تکنولوژی های روز دنیا
  • سرعت و چالاکی سیستم (به ویژه در کارهای با تعداد بالا مانند دریافت فایل های وصولی و یا صدور صورتحساب و تولید پی دی اف قبوض)

ابزار و تکنولوژی های مورد استفاده:

  • بانک اطلاعاتی: Microsoft SQL Server
  • پلتفرم: Microsoft DotNet Framework
  • زبان برنامه نویسی:,JavaScript   , C#.Net ASP.NET MVC
  • معماری: Multi-Layer، Service-Oriented ، Component-Oriented
  • متدولوژی: Rational Unified Process(RUP)
  • مدل سازی: IBM - Rational Rose Modeler

طراحی و پیاده سازی توسط : شرکت فنی و مهندسی یلدا